Jaki silnik Diesla wybrać kupując używane auto?

Kupując samochód zwracamy szczególną uwagę na nowoczesność danego modelu oraz komfort i bezpieczeństwo jazdy. W przypadku zakupu samochodu używanego zależy nam również na jego ekonomicznej eksploatacji. Dlatego wybierając auto z drugiej ręki, warto rozważyć kupienie pojazdu z silnikiem wysokoprężnym. Właściwie dobrany silnik Diesla jest w stanie zagwarantować nam ekonomiczną jazdę oraz uniknięcie kosztownych napraw. Podpowiadamy, jaki model silnika wybrać, aby nie żałować podjętej decyzji.

1.9 TDI
To najlepszy przykład trwałego i niezawodnego silnika Diesel. Jest niezwykle popularny wśród aut używanych, jednak spotkamy go głównie w starszych modelach pojazdów. Wśród największych zalet 1.9. TDI należy wymienić niskie koszty naprawy oraz niskie spalanie. Warto wspomnieć także o kilku jego wadach. Praca tego silnika jest dosyć głośna, co niektórym kierowcom może po prostu przeszkadzać. Dosyć często występują w nim awarie takie, jak problemy z układem wtryskowym, zaworem EGR czy przepływomierzem. Jednak jak już wspomnieliśmy, usterki te nie generują zbyt wysokich kosztów naprawy.

1.9 JTD
Jest reprezentantem włoskiej myśli motoryzacyjnej. Cieszy się zaufaniem takich marek jak Lancia, Fiat czy Alfa Romeo. W starszych modelach samochodów możemy go spotkać coraz rzadziej, ale kilkuletnie auto używane z tym silnikiem z pewnością jest godne naszej uwagi. Istnieją dwie wersje tego silnika: szesnasto zaworowa i ośmiu zaworowa. Oczywiście, mniejsza liczba zaworów przekłada się automatycznie na niższe osiągi. Zaletą silników z ośmioma zaworami jest jednak większa trwałość. Nie możemy nie wspomnieć o wadach 1.9 JTD. Należą do nich przede wszystkim psujące się termostaty, awarie układu zasilania i problemy z doładowaniem.

3.0 D
To silnik od BMW, posiadający 6 cylindrów. Użytkownicy aut z tym silnikiem doceniają przede wszystkim doskonałą dynamikę pracy i bardzo dużą trwałość. Jego praca jest cicha i subtelna. Niektórzy porównują jego dźwięk do drapieżnego pomruku. Im starszą wersję silnika wybierzemy, tym mniej problemów będziemy mieli z jego eksploatacją. Przed zakupem auta używanego z silnikiem 3.0 D warto sprawdzić stan układu wtrysku, filtru cząsteczek stałych oraz koła dwumasy. Te elementy psują się w nim najczęściej. Jednak spokojnie. Wystarczy zwykła dbałość o silnik, aby nie ponosić zbyt dużych wydatków w warsztatach, nawet, jeżeli będziemy go eksploatowali wyjątkowo intensywnie.

2.2 I-CDTI
To debiut marki Honda, jeżeli chodzi o produkcję silników wysokoprężnych. Do momentu wypuszczenia na rynek 2.2 I-CDTI firma ta produkowała, co prawda samochody z silnikami Diesla, jednak z konstrukcjami innych marek. Trzeba stwierdzić, że debiut Hondy należy do wyjątkowo udanych. Rynek motoryzacyjny szybko docenił kulturę pracy tego silnika oraz jego dynamikę i efektywność. Największą wadą konstrukcji Hondy jest wysoka cena na rynku wtórnym. Wynika ona z opłat celnych, jakie trzeba uiścić sprowadzając samochód z Japonii. Również naprawa tego silnika może generować dosyć wysokie koszty.