Rosnący w siłę rynek kurierski

W czasach, kiedy większość codziennych spraw załatwiamy przez Internet, nikogo nie zaskakuje dynamiczny rozwój rynku kurierskiego. Prognozy na przyszłość wskazują, że jego wartość będzie systematycznie wzrastać równolegle z pojawianiem się nowych usług sieciowych.

Od kilkunastu lat można zaobserwować systematyczny wzrost wartości rynku kurierskiego. Na przestrzeni ostatnich trzech lat jego wartość wzrosła z 3,9 mld złotych do 4,4 mld. Coraz częściej korzystamy ze świadczeń różnych przewoźników, coraz więcej firm proponuje nam swoje usługi. Co więc kryje się za tym wyjątkowo szybkim rozwojem oraz jakie są prognozy na najbliższą przyszłość?

Skąd tak dynamiczny rozwój?

Oczywiście najistotniejszym czynnikiem wpływającym na tak intensywny rozwój rynku usług kurierskich jest znaczny wzrost handlu przez Internet. W krajach Europy Zachodniej jak Francja, Wielka Brytania czy Niemcy poziom handlu e-handlu jest znacznie większy niż obecnie w Polsce, jednak szybko doganiamy naszych sąsiadów. Warto dodać, że kupowanie i sprzedawanie w Internecie wciąż się rozwija i stwarza wiele nowych rozwiązań, dlatego przyszłość dotychczasowych firm kurierskich przedstawia się w różowych kolorach. Wielu ekspertów przewiduje, że okres dynamicznego wzrostu handlu Internetowego będzie utrzymywał się tak długo, aż jego wartość osiągnie ok.7-10 % ogólnego handlu detalicznego. Poziom ten jednak nie zostanie osiągnięty jeszcze przez kilka lat, tak więc o okres intensywnego wzrostu jeszcze przed nami.

Firmy kurierskie w Polsce

Badania wskazują, że dzisiaj w Polsce wysyła się aż 15 tysięcy paczek w ciągu godziny. W ciągu roku jest to ok. 130 mln wysłanych przesyłek. Liczby te odnoszą się tylko i wyłącznie do produktów zakupionych przez Internet! Takie wyniki mogą zmotywować niejednego przedsiębiorcę do wkroczenia na tereny rynku kurierskiego. Oczywiście istnieją giganci, z którymi współpraca to marzenie niejednego właściciela branży kurierskiej. Polacy najchętniej kupują na portalu Allegro, który generuje największą klientelę, bo aż 75% korzystających z e-handlu. Nie ma się co oszukiwać, konkurencja na rynku jest bardzo duża. Mimo, iż rośnie on w siłę, to raczej nie ma dużych szans na wylew coraz to nowszych firm kurierskich. Wielkie marki z wieloletnim doświadczeniem zdominowały rynek, utrudniając utrzymanie się świeżym tworom. Potrzeba ogromnej determinacji, świetnej oferty i dobrego marketingu, aby wejść na rynek i przede wszystkim się na nim utrzymać.