Zakładamy firmę kurierską

Biorąc pod uwagę coraz bardziej rozwijającą się sieć usług internetowych oraz to, że Polacy chętniej robią zakupy w sieci, pomysł otwarcia własnej firmy kurierskiej wydaje się współcześnie bardzo trafiony. Zanim jednak zdecydujesz się na ten krok, sprawdź co należy zrobić, aby osiągnąć sukces.

Coraz więcej firm i osób prywatnych korzysta z usług kurierskich. Biorąc pod uwagę fakt, że tego typu usługi będą jeszcze bardzo długo popularne, otwarcie własnej firmy kurierskiej jest bardzo dobrą koncepcją. Oczywiście samo podjęcie decyzji o otwarciu biznesu nie przesądza o jego sukcesie, szczególnie, że konkurencja jest spora. Nasze podstawowe wskazówki pozwolą ci uniknąć błędów nowicjusza oraz pomogą w założeniu prosperującego interesu.

Dobry marketing to podstawa

Początki są trudne w każdym biznesie. Jest to ten czas, kiedy za niemalże wszystko odpowiedzialny jest właściciel pełniący rolę dyspozytora, kuriera, kierowcy, czy nawet mechanika. Z czasem jednak, kiedy uda się zebrać grono stałych klientów, przyjdzie moment na powiększenie zespołu i zatrudnienie nowych pracowników. Pamiętaj, żeby tutaj postawić na kulturę osobistą i dobrą kondycję. Praca kuriera to nieustanny ruch, dźwiganie ciężkich paczek oraz kontakt z innymi ludźmi. Twój kurier będzie zatem wizytówką twojej firmy, ważne jest więc żeby by prezentował się jak najlepiej. Dobra reklama wykracza jednak poza profesjonalizm twoich pracowników. Nie oszczędzaj więc na promocji, ponieważ jest to niezwykle skuteczne narzędzie, pozwalające zaistnieć wyraźnie na rynku. Zainwestuj w profesjonalne logo i spójny wizerunek firmy oraz koniecznie załóż stronę internetową. To wszystko potwierdzi twój profesjonalizm w oczach pierwszych klientów. Tych najłatwiej zdobędziesz biorąc udział w przetargach i targach. Najlepiej skupić się na firmach, urzędach i instytucjach, z którymi możesz nawiązać dłuższą współpracę.

Jak rozwozić przesyłki

Największy koszt, dla firmy kurierskiej, stanowi sprzęt do rozwożenia przesyłek. W początkowej fazie, kiedy firma nie może sobie pozwolić na duże samochody dostawcze, wykorzystuje się rower i skutery. Dodatkowe koszty generuje sprzęt związany z logistyką – chodzi o komputery ze specjalistycznym oprogramowaniem, drukarki, skanery i komórki z nawigacją dla pracowników. Oczywiście twoja firma musi posiadać swoją siedzibę, a to wiąże się z kolejnymi kosztami. Tutaj musisz pamiętać o tym, że część powierzchni należy przeznaczyć na magazyn. Kiedy firma rozrośnie się, potrzebne będzie oddzielne pomieszczenie magazynowe z dodatkową powierzchnią do przeładunków.